En we zijn vertrokken !

Gepubliceerd op 3 juni 2023 om 06:31

Na 3 jaar is het eindelijk zo ver en kunnen we beginnen aan onze 15 daagse roadtrip door Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden.
Vandaag starten we thuis in Mechelen en onze eindbestemming is het dorpje Tarp, helemaal bovenaan in Duitsland. De voorpret begint al 's morgens met het traditionele bezoek aan de hand-carwash. We kunnen toch moeilijk op vakantie vertrekken met een vuile wagen ? Daarna is het tijd om nog snel de laatste inkopen te gaan doen voor de achterblijvers. We kunnen toch moeilijk ons hoofdkwartier onbewaakt laten ? In de late namiddag is het vervolgens tijd voor het Belgisch kampioenschap bagage puzzelen voor gevorderden. We staan er iedere keer van versteld wat we eigenlijk allemaal liggen mee te zeulen op onze vakanties.

Daarna gaan we nog snel iets drinken met onze vrolijke vrienden. Carine is binnen een paar dagen jarig, en daar hoort een drink bij uiteraard. En stel je voor dat we besluiten om in Scandinavië te blijven, dan hebben ze minstens toch nog een drink gehad.
Zo rond een uur of elf is het slapens-tijd, nog snel een paar uurtjes slapen voor we vannacht vertrekken.
Omstreeks half vier in de ochtend (of is het dan nog nacht) beginnen we er aan. Via Nederland rijden we naar Duitsland in de richting van Hamburg.
Het is opvallend rustig op de snelwegen, Voor we het goed en wel beseffen hebben zijn we Duisburg al gepasseerd en is het tijd voor een eerste tussenstop. Een goeie sterke koffie zal deugd doen. Het is ondertussen al licht geworden en er is nu ook aanzienlijk meer verkeer op de baan. Maar de files blijven gelukkig achterwege. We rijden verder tot zo rond half negen, dan begint de innerlijke mens er ons op te wijzen dat het tijd is voor een ontbijt. Dus gaan we weer even aan de kant om iets te gaan eten.

Daarna gaat het verder richting Hamburg, ook daar hebben we nauwelijks vertraging, ook al is de snelweg daar één grote bouwwerf. Eens Hamburg gepasseerd is het niet zo ver meer naar Tarp, dus stoppen we nog een keertje om de beentjes te strekken.

Een dik uurtje later zijn we aangekomen in Tarp, een klein dorpje net onder de grens met Denemarken. Hier gaan we onze eerste overnachting doen alvorens we morgen verder rijden naar Denemarken. Omdat we ruim op tijd aangekomen zijn, gaan we eerst een kleine verkenningswandeling doen door het dorp alvorens in te checken in ons hotel. Ze hebben hier een mooie antieke windmolen die Antje heet en er zijn wat bewegwijzerde wandelingen.

Ook al is het dorpje maar een zakdoek groot, omkomen van de honger ga je hier zeker niet. Op een paar honderd meter telden we al zeker twee griekse restaurants, twee pizzeria's, een kebab-zaak en nog een paar andere eetgelegenheden. Keuze genoeg dus, maar we besluiten om vanavond in ons hotel te eten. Een hotel dat trouwens 200% meevalt. Het personeel is supervriendelijk en goedgeluimd, en het eten is er ook zeer lekker. Uiteraard moeten we ook een streekbier(tje) proeven.

En dan is het tijd om onze kamer te gaan opzoeken en het foto en videomateriaal dat we vandaag verzameld hebben te oogsten.
Morgen trekken we verder, naar helemaal bovenaan in Denemarken. Ondertussen laten we jullie nog even meegenieten van deze dag in een kort video-filmpje... https://youtu.be/tI8gdTQBvrk